Inden du tilmelder dig ‘Et Rigtigt Nyhedsbrev, er der lige lidt du skal vide:

Fx at jeg (Simon Linde) har 3 hobbyer:

  1. Se og spille fo’bold.
  2. Spille CM 01/02 (det er også fo’bold)
  3. Skrive Et rigtigt nyhedsbrev om søndagen

Og det er den sidste hobby, der bliver lagt ALLERFLEST timer, sved og tårer i.

Men det har du måske allerede hørt fra nogle gode venner eller kolleger?

(jeg mener; hvorfor er du ellers landet på den her side, som er rimelig godt gemt væk?)

Det kan selvfølgelig også godt være, at det er din nysgerrige copywriter-næse, der har ledt dig herind?

Uanset hvad: Så er jeg ret nysgerrig på, *hvorfor* du læser det her. 

Det er jo bare en side om et nyhedsbrev… inden du tilmelder dig det (hvis jeg ellers kan komme til sagen).

Og spoiler alert: Der gemmer sig måske en overraskelse i bunden. 

Helt. I. Bunden. 

Det er kun the real O.G.’s, der læser med hele vejen.

Men inden vi kommer dertil, skal du have 4 årsager til, du skal bytte din emailadresse – og modtage et brev (skrevet med mit hjerteblod) hver anden søndag:

Årsag #1 til at du skal følge.

 

Der er 5.018 kloge hoveder, der allerede følger.

Sagt med andre ord:

Du er allerede gået glip af viden, der er delt med 5.018 andre kloge hoveder.

De har nu gavn af den viden:

  1. De skriver bedre.
  2. De får mere ud af deres marketing.
  3. De har fået en intern stemme i organisationen.
  4. De performer bedre.
  5. De får højere løn.
  6. De prøver nye ting af.
  7. De får ros af chefen.
  8. De får en forfremmelse.
  9. De får RIGTIG gode anbefalinger.
  10. De prøver dem af.
  11. De får nemmere ved at løse deres opgaver.
  12. De får tilsendt faglige kærestebreve fra deres kunder.
  13. De får konkrete AI-tips og tricks.
  14. De får AI-skabeloner, lige til at tage i brug med det samme.
  15. De bliver forfremmet til AI-lead.

“Åh nej, det er jeg gået glip af “

Ja, vi mennesker vil helst ikke gå glip af noget.

Heldigvis kan du hurtigt lave om på det lige herunder:

 

Når du joiner ERN (det er forkortelsen for “Et rigtigt nyhedsbrev”, men det havde du garanteret regnet ud), så bliver du en del af en klub. Et fællesskab. Der er nogen, der kalder os for “kæmpehjernernes klub”. Det er ikke noget, jeg siger. Det er noget, jeg hører ude i byen.

 Men jeg er ikke overrasket. Jeg kunne have brugt præcis de samme ord om de 5.018 flittige læsere, der er over-gennemsnittet begavet.  


Årsag #2

ERN-læsere er VILDE med at få breve 💌

Scroll lidt ned og se et udpluk af de tilbagemeldinger, jeg får direkte fra nyhedsbrevet (ret cool ik’?)

Så ja, jeg bruger god gammeldags social proof her.

Kan du gætte, hvad jeg bruger i årsag #3? (hold that thought – nu skal du læse uopfordret feedback)👇

(Ja, jeg beklager. Det er min bror. Og vi deler humor).

#sorrynotsorry 🍆🍆🍆

Men ja ja, det jo bare deres holdning.

Du har din egen.

(og når du har modtaget mit velkomstflow kunne du måske fortælle mig, hvad du synes? 

Hvem ved; måske deler jeg din feedback (på opfordring)? 🙂

Årsag #3 er…

(Hvad gættede du på tidligere?)

… det er ikke en aggressiv nedtælling.

… det er heller ikke et tilbud med “special price for you my friend”

… det er slet ikke brugen af loss aversion (for den brugte jeg i årsag #2)

Nej, du. Det er *mere* social proof.

Hvorfor?

– fordi det virker.

Men inden der kommer flere sociale beviser, vil jeg benytte lejlighed til at sætte et par ord (eller 123) på det, jeg laver fra 9 til 15 hver mandag til fredag: 

  • Jeg underviser
  • Jeg rådgiver
  • Jeg skriver

Mere end 50 % af min tid går med at oplære mennesker at skrive, så deres læsere læser, klikker og konverterer. Og jeg viser dem, hvordan de kan bruge AI i deres arbejde og i deres skriveproces. 

Det minder mig om en oplevelse fra 5 år tilbage:

(Det var før ChatGPT blev allemandseje)

Jeg læste jeg et LinkedIn-opslag fra en IT-founder-type, der erklærede død over alle copywritere:

“Copywriting is no longer a viable job for humans”, skrev han.

Og det provokerede mig. Men i dag forstår jeg ham … lidt bedre.

Altså, jeg er stadig uenig, fordi jeg (i skrivende stund) stadigvæk skriver bedre end AI.

Og jeg advokerer for, at copywritere stadig har et job i fremtiden

Meeen fremtidens copywriter er nok mere en redaktørtype end en skrivekarl.

Lad mig forklare:

I fremtiden er der brug for dig, der kan kvalitetssikre, kuratere og kontrollere en hær af AI-robotter.

Altså, vi snakker en håndfuld AI-assistenter, som skriver for dig.

Derfor er der brug for sådan en som dig, Magnus, der ved, hvad en *god* tekst er.

For du kan først bruge AI ordentligt i dit tekstarbejde, når du ved, hvordan:

  1. du går fra strategi til skidegod tekst
  2. du rammer målgruppen lige i krydderen
  3. du går fra forretningsmål til målbare resultater
  4. du indarbejder (og punkterer) målgruppens indvendinger
  5. vores hjerner fungerer, når vi læser en digital tekst
  6.  du formidler det svære superenkelt
  7.  du fanger opmærksomheden
  8.  du skriver let og levende
  9.  du vinkler skarpt
  10. din tekst skaber engagement
  11. du bygger relationer gennem tekste
  12. du får dødsyge brancher til at lyde spændend
  13. du skaber rytme og flow, som var det poes
  14. du kan slippe af sted med at skrive “røvsnaps
  15. du tør sige chefen imod, fordi du ved bedre
  16. du skriver overbevisende
  17. du skriver, så folk forstår
  18. du show-don’t-tell’er 🙂
  19. du vækker følelser i læserne
  20. du får folk til at smile og grine
  21. du placerer overraskelser og mønsterbrud
    [røvsnaps]
  22. du giver et løfte, så folk læser til ende
  23. du teaser (uden at lave klammo-clickbait
  24. du designer en tekst til vores læsemønster
  25. du fortæller historier som sænker barriererne
  26. du doserer psykologiske triggers og adfærdsprincipper
  27. du får læseren til at klikke på knappen med største selvfølge.

☝️Men når du har lært alt det, er du kun halvvejs.

For hvis du vil være klar til fremtiden, kræver det, at du har både:
1) skriveevner og -forståelse
2) AI-evner og -forståelse.

Og når tager på kursus, workshop, foredrag, oplæg eller sågar UDDANNELSE hos mig, lærer du både de 27 ovennævnte skills til at skrive som en mådderf***ing pro, og du får forbedret dine arbejdsmetoder med AI under hele skriveprocessen:


– forberedelsesfasen
– skrivefasen
– redigeringsfasen

Din skriveproces bør du i øvrigt opdele efter 40-20-40-modellen (hvis du ik’ allerede gør det)👇


… Anyways:

Jeg holder selv kurser, workshops og uddannelser fra mit (enormt flotte kontorfællesskab på Frederiksberg).

Og andre gang betaler virksomheder mig for at hoppe ind i UP’en og drøne hen og undervise deres kommunikations- og marketingafdeling i alle mine specialiteter.

Og så er der der nogle få heldige virksomheder, som jeg indvilliger i at skrive for dem.

Men det kræver to ting:

1) De ELSKER min skrivestil (og de vil gerne ha’ lidt af mine vibe ind i deres brand

2) De kommer med en GIGA pose penge💰                               

(altså, det er ikke jo for sjov, at jeg har LinkedIns bedste tagline) 

 

➜ “Over dit budget, men alle pengene værd”

 

Nå, men nu må vi til det:

Du skal ha’ noget mere social proof:

Her er citater fra nogle af de dejlige kursister, der har investeret deres tid og penge på at komme på kursus hos mig:

Mine betalende kunder er mildt sagt vilde med det, de får.

Og det allerfedeste ved Et Rigtigt Nyhedsbrev er, at det er gratis.

Det er din gratis mulighed for at få tips og tricks til at:

 

  • Engagere dine læsere
  • Konvertere dine læsere
  • Tryllebinde dine læsere
  • Blive mere kreativ
  • Undgå at lave fejl, når du skriver
  • Få mere indflydelse
  • Blive den folk lytter til
  • … og meget meget mere

Læg blødt ud her

Du scroller simpelthen videre..

Hvad sker der? 👀

 

Okay, okay. Så du vil have MERE?!


Mere show, don’t tell-typen, hva?

Nu skal du få.

Og så kan du i hvert fald ikke sige, du ikke ved, hvad du er gået glip af.

 

ÅRSAG 4: Du får content, du ikke anede, du havde HÅRDT brug for

I ERN #2 delte jeg:

  • Hvordan giganten L’Oréal begik en gigafejl og undlod dét mest magiske ord i copywriting.
  • Et vennediagram

Spoiler: Det magiske ord, de glemte at bruge, var “du”. 

 

DU.

DIG.

DIN.

 

Og så var der vennediagrammet.

Hmmm, tænker du, har han ikke stavet forkert?

Næh! Det er min selvopfundede genialitet. Fra mig til mine læsere. 

Og snart også til dig:

It’s funny, because it’s true.

Og nu hvor du er kommet helt herned (på det, der svarer til side 17 i et Worddokument), så lad mig lige opløfte dig en gang.

Det kan jeg gøre på 4 måder: 

  1. Når du tilmelder dig Et Rigtigt Nyhedsbrev, fremtidssikrer du dig. Fordi du ved, du modtager GULD-I-MAIL fremover hver anden søndag.

     

  2. Når du tilmelder dig Et Rigtigt Nyhedsbrev, får du et særdeles veloplagt og velskrevet velkomstflow (med indbygget tidsmaskine i). Sig hvaaaaad? Ja, tidsmaskine. Du kan godt glæde dig!

     

  3. Når du tilmelder dig Et Rigtigt Nyhedsbrev, så får du en velkomstgave. “En velkomstgave?!” Ja, en velkomstgave.

    Det er en del af byttehandlen: Din email for min email.

    Og i min første email til dig, finder du en pdf med “10 prompts til skrivetyperne” Det er fra mit rekord-højt-ratede oplæg på MarketingCamp (4,75 ud af 5 stjerner – med over 150 i salen … kl. 08:30 om morgenen?! Det er jo helt sindssygt).

    Nå, men den PDF kan du altså godt glæde dig til at få fingrene i. For du kan gøre dit arbejde LATTERLIGT meget lettere, hvis (nej; NÅR) du implementerer mine tips.

    Og nu bruger jeg ordet “implementerer”. Det er næsten en overdrivelse. For alt, du skal gøre, er at copy/paste mine glimrende prompts ind i din store sprogmodel, og så lige ændre til din kontekst.

    Bum, du!
     

  4. Du kan selvfølgelig også bare klikke på den anden knap (som fører dig et underligt sted hen) 

JA, jeg vil ha’ dig i min indbakke, Simon!
Så jeg klikker lige her 👇

Nej, Mig?

Nej, jeg trykker bare på ting, jeg ikke ved, hvad er.

Nej, mig? Nåh, jeg trykker bare på ting, jeg ikke ved, hvad er.

Tak, fordi du læste med 🙂 Kh Simse