Copywriting i en AI-æra
Bliv udrustet med verdens bedste copywriting-værktøjer, så enhver tekst bliver som en leg for dig. Mini-uddannelsen er for dig, der allerede producerer tekster, og som vil perfektionere, hvordan du skiller dig ud, skærer igennem og skriver som et menneske. Så du kan levere dine budskaber, løsninger og produkter overbevisende – nu og i fremtiden.
Over 3 dage får du nye teknikker til at skrive, overbevise og konvertere – ligesom de bedste. Og du bliver klædt på til fremtiden som copywriter.
Spoiler alert: Fremtidens copywriter er mere en redaktør (og mindre en skrivetype). Mere en kurator. En, der styrer sin hær af AI-assistenter.
Men vigtigst af alt: Én, der kan kvalitetssikre teksterne.
Du er garanteret øjeblikkelige resultater – eller pengene retur!
3-dages kursus d. 26.-28. november 2025 i København
Hvis du synes, det er uoverskueligt at skrive gode tekster, der sælger – så skal du skynde dig at tilmelde dig Simons kursus. Det er super håndgribeligt, nemt at tilgå – og jeg gik derfra med begejstring for alle de tekster, der nu skal skrives!
Laura Loop
Personal Power Coach
Gennemgående høj kvalitet, praktisk nærhed til opgaverne (hverdagen) og tilpas med teoretisk kontekst til at løfte blikket en smule fra tasterne. Det var rart, da jeg ikke er uddannet i en kommunikativ retning.
Andreas Kamper
L&D Manager, Bech-Bruun
Der var jo nærmest ikke noget, jeg ikke kunne bruge 😉 Men nok særligt de konkrete tips til at bearbejde mine tekster, så de bliver endnu mere skarpe og fængende – både sprogligt og visuelt.
Anne-Sofie Kristoffersen
Copywriter, NRGI
Jeg fik håndgribelige tips og hacks til at forbedre min skriveproces. Derudover fik jeg gode råd til at blive mere effektiv i mit forarbejde, argumentation overfor kunden etc.
Stephen Netuka
Senior Copywriter, ZITE
Hvad lærer jeg på copywriting-uddannelsen?
Uddannelsen er delt op i 14 moduler – fordelt over 3 dage – og overskrifterne er fx:
DAG 1: SKRIV LEVENDE
#1 Intro
Vi definerer copywriting, du får min meta-opskrift til *den gode tekst* og vi lægger verdens bedste plan for, hvor og hvordan du skal rykke dig fra Superliga og op på Champions League-niveau
#2 Skriv til den dovne hjerne
Vores hjerner er overraskende ens. Det samme gælder vores læsemønster. Og dét skal vi udnytte. Vi dykker ned i forskningen, ned i indsigter og applicerer dem direkte i et simpelt framework for vores tekster.
#3 Sådan bliver du 5 gange mere effektiv
Har du nogensinde oplevet, at du sidder fast? At klappen er gået ned? Skriveblokade? Eller bare at det FÅCKING frustrerende at skulle være kreativ på kommando. Well, good news, my friend. For jeg har flere frække fifs og teknikker, der vil ændre dig for altid, når du først tager dem i brug. For med dem, får du en skriveproces – en fremgangsmåde – som du altid kan læne dig op ad. Og som gør dig 5 gange mere effektiv.
#4 Skriv direkte til ‘the one and only’
Alt for mange skriver afsender-orienteret. Det laver vi om på nu. En gang for alle. Du får alle de bedste tips til at skrive mere modtager-orienteret.
#5 Giv dem verdens bedste læseoplevelse
Hvis du trykker min gamle chef, Morten Münster, på maven og spørger ham: “Hvad er det vigtigste copywriting-tip?”, så ville han svare titlen på dette modul: GIV DEM VERDENS BEDSTE LÆSEOPLEVELSE. Og det er der heldigvis en simpel metode til.
#6 Hvordan du bruger humor (uden at ligne en klovn)
[gæsteoplæg]
Vi får besøg af Danmarks sjoveste copywriter: Sandie Taulo Essemann. Hun faldt i gryden med sjov som lille, og nu er det hendes levevej. Og udover at være god til at skrive, er hun også en underholdende underviser. Hurra for Sandie, og yay for os.
DAG 2: SKRIV OVERBEVISENDE
#7 To overraskende simple redigeringsteknikker
I redigeringsfasen får en copywriter RIGTIG lov til at shine. For det er her, du skærer alt det dårlige væk. Det er her, du finpudser et budskab til at blive det et ikonisk billede, som din læser forstår, føler og reagerer på. At “skrive godt” handler mere om at redigere end at skrive, hvis du spørger mig (og det gør du vel sådan set) 🙂
#8 Sådan fanger du opmærksomheden
Med udgangspunkt i det, vi lærte fra modul 2, skal vi nu skrive hooks, overskrifter og indledninger, som fanger læsernes interesse og giver dem lyst til at læse til ende. Hold kæææææft, det er noget af det sjoveste på uddannelsen. Også fordi du får mine gennemtestede skabeloner til hooks og overskrifter (de er vitterligt guld værd).
#9 Hooks: Sådan får du folk til at trykke “læs mere” på dine LinkedIn-opslag [gæsteoplæg]
En af Danmarks mest aktive indholdsskabere på LinkedIn kommer forbi og deler en pokkers masse hooks. Et godt hook er forskellen mellem 300 og 30.000 visninger. Du får hook-formularen bag 600+ opslag med 2,5+ mio årlige visninger, så du kan få flere i din målgruppe til at læse flittigt med på dine LinkedIn-opslag. Der er eksempler fra både private profiler og fra virksomhedskonti. Og det er selvfølgelig Rasmus Gullaksen, det giver et gæsteoplæg. Heldige os.
#10 Sådan fastholder du opmærksomheden
Vi har lært at fange opmærksomheden, tjek – nu skal vi fastholde den. Så vores læsere ikke finder mobilen frem og scroller Instagram i stedet. Her får du alle de hemmeligheder, som copywriterne normalt ikke deler ud. Du får fat i “copywriter-guld”, du kan drysse ud over dine tekster, som skaber læseflow. Som øger forståelsen. Og i sidste ende øger din troværdighed.
#11 Du lærer om de 7 adfærdsprincipper
Her nørder vi alt det bedste fra adfærdspsykologien, nudging og adfærdsdesign. For vi kan bruge adfærdsprincipper i vores tekster, som får folk til at handle (hurtigere). Vi snakker psykologiske triggers: Effektive greb, som gør CTA-knappen uimodståelig.
DAG 3: SKRIV MED AI
#12 ChatGPT til tekstforfattere
Vi nørder prompt-teknikker til den helt store guldmedalje i 12. modul, og her får du alle mine tips, tricks og genveje. For jeg har lavet over 25.000 prompts, så du ikke behøver. 25.000 små eksperimenter destilleret ned til 10 skarpe AI-tips til skriveprocessen (læs: alt andet end dét at skrive, for det kan vi jo stadig gøre bedre selv…lidt endnu). Her får du med andre ord AI-hjælp til hele skriveprocessen: før, under og efter. Du får også mine prompt-skabeloner med hjem – lige til at copy/paste.
#13 Byg din første GPT
Du lærer for det første, om du skal vælge Custom GPT eller Projekt. Og derefter får du:
- eksempler på 5 fede GPT’ere, jeg har udviklet for mine kunder
- en lavpraktisk how-to-guide til at lave din egen
- en kort fælles brainstorm over, hvor der er behov for at lave GPT’ere #videndeling
- tid til at komme i gang: DU skal lave en customGPT (eller finjustere den, du allerede har)
- sparring af mig, der går rundt og sørger for at det spiller.
#14 Byg en hel hær af GPT’er
Vi bygger videre fra modul 12 og 13, og sætter så turbo på: Så du begynder at skabe en hel hær af GPT’er og AI-assistenter, der arbejder for dig. Og som gør dit arbejde (og liv) lettere. Aaaah!
Og vupti, så er der gået 3 dage.
3 dage, hvor du ikke “bare har været på kursus”. Nej, du: Det er 3 dage, hvor du har arbejdet, mens du lærer. Hvor alle øvelser tager udgangspunkt i arbejdsopgaver, du alligevel skulle til at gå i gang med.
For min filosofi er klar: Det skal være letanvendeligt, det skal være konkret og det skal være sjovt.
(de to første dele kan jeg garantere, den sidste del afhænger af, om du er til min farhumor) 🙂
Og så runder vi af med en afgangsprøve, hvor du får dertilhørende diplom ved bestået, som du kan vifte din chef med i hovedet, når du kommer tilbage fra kurset.
Du får alt dette med i prisen
3 dage proppet med ny viden, aha-oplevelser og afgangsprøve med dertilhørende diplom
Metoderne, skabelonerne og teknikkerne, der får læserne til at handle på dine ord
Hjemmelavet frokost (fra en tidligere 2-stjernet Michelin-kok), baristakaffe, kage og frugt i lange bananer
Mærk stemningen lige her!
Hvad koster det at blive så dygtig?
Med en timepris på 1.500 kr. ville det koste dig på den gode side af 30.000,- for at hyre mig til at skrive dine tekster i 3 hele dage. Men i stedet kan du lære alt det, jeg kan, på 3 kursusdage (og til under halvdelen af prisen)
Haps en af de 16 eftertragtede pladser nu!
3 dages copywriting masterclass
Du får 3 dages undervisning, forplejning og al undervisningsmateriale.
I alt: 14.500 kr. ex moms
HØR, HVORFOR DU SKAL MED
100 % tilfredsheds-garanti
Jeg ved, at kurset er pissegodt. Det siger alle evalueringerne (4,8 ud af 5).
Men for at give dig en dejlig tryghed i mavsen, giver jeg en 100 % tilfredshedsgaranti
– eller pengene retur. Simpelthen, du!
Tillad mig at gå over i 3.persons-fortælling:
2.500+ kursister inden for de seneste 4 år
Simon er en erfaren underviser, der afholder kurser, workshops og undervisning for professionelle kommunikatører og marketeers. I løbet af de seneste 4 år har Simon undervist over 2.500 kursister i copywriting og email marketing – både for private virksomheder (som L’oréal, Nykredit & KOMPAN) og som gæsteunderviser hos Kforum, DMJX og Bigum&Co.
Bureau-, B2B- og B2C-erfaring
Simon har solid erfaring som copywriter fra bureauer: Først i Bro, hvor han stod i lære hos bl.a. Morten Münster og Henrik Hillestrøm og var redaktør på Danmarks største kommunikationsblog (bro blog). Sidenhen hos det B2B-specialiseret bureau Publico. Og slutteligt som senior copywriter hos Bonnier Publications, inden Simon gik selvstændig.
Derudover har han skrevet klummer for Eurowoman, DM kommunikation og er medforfatter til ’Pas på mig, jeg er ny i branchen’.
Hvis du vil læse mere om Simon og hans virksomhed Secret Sauce, kan du gøre det her.
Det siger deltagerne👇
”Simon leverer et arsenal af brugbare skriveteknikker, der er lette at integrere i en travl arbejdsdag. Fx ’5 trin til at skrive mere som et menneske (og mindre som en robot)’ og ’9 skabeloner til at skrive uimodståelige overskrifter’.
Kursets konstante basgang er, at der skal være et tydeligt benefit for modtageren, hvis teksterne skal virke. Og det benefit er blevet nemmere for mig at få frem nu.”
Pernille Formsgaard
Seniorkonsulent i MarCom Agency, Nykredit
“Jeg oplevede en kæmpe forskel allerede samme dag. Mine tekster er bedre end nogensinde før (og det er ikke kun min egen mening). Det er blevet (lidt mere) en leg for mig – både fordi det kommer lettere til mig, og fordi det er blevet sjovere. Hvis du er i tvivl om du skal gøre det – think no more! Do it.”
Ea Bagge Jensen
Selvstændig copywriter og e-mail-specialist
“Jeg har fået simple værktøjer i rygsækken, som gør både min tilgang til at skrive tekster – og selve teksterne – har nået et nyt niveau. Mine kolleger har allerede kommenteret på, at mine tekster er blevet bedre, kun en uge efter kurset!”
Camilla Jensen
E-mail execution coordinator, Lomax A/S
Det siger cheferne👇
“Efter Simons workshop i kommerciel skriveteknik har vi opnået en mere ensartet kommunikation og et øget fokus på engagement på sociale medier. Workshoppen blev modtaget særdeles positivt internt og har sat varige spor i den måde, medarbejderne arbejder med sociale medier i dag.”
Thony Bruun Jensen
Head of Digital Marketing, Systematic.
“Simon er Danmarks måske dyreste copywriter. Faktisk dyrere end både min tandlæge og psykolog tilsammen. Har du derfor kæmpe knaster, så kan jeg klart anbefale Simon. Han var langt over budget – men alle pengene værd!”
Mathias Jørgensen
Head of Clients & Partner hos BeSocial
“Du tror, du er god nok til copywriting. Det troede jeg om mig selv, men jeg fik flere brugbare værktøjer på én dag, end jeg gjorde i 5 år på uni”
Ebbe Kjær Skau
Partner, Marketingfabrikken
- Simon lærer dig copywriting-principper på en letforståelig måde.
- Simon tilpasser sin undervisning til din kontekst.
- Simon laver frameworks, som du nemt kan implementere i dit arbejde.
Så hvad venter du på? Slå til inden din konkurrent.”
Alexander Kragh
Marketingchef, CMO, Ofir.dk
Simon leverer et arsenal af brugbare skriveteknikker, der er lette at integrere i en travl arbejdsdag.
Pernille Formsgaard
Seniorkonsulent i MarCom Agency, Nykredit
Mine kolleger har allerede kommenteret på, at mine tekster er blevet bedre, kun en uge efter
Camilla Jensen
E-mail execution coordinator, Lomax A/S
Det har givet 18 % flere ansøgninger til vores kunder – uden at bruge flere penge.
Alexander Kragh
CMO, Ofir.dk
Alt, som Simon præsenterer dig for, er brugbart og let at implementere.
Nicholas Jary
Senior Lead – Marketing & Communication, KK Wind Solutions A/S
Har du scrollet nok nu?
Alverdens data viser, at du er et brandvarmt lead, der kun mangler klikke på én knap 👇
3 dages copywriting masterclass 14.500,- ex moms
Ikke på lager