I weekenden d. 3.-5. oktober deltog jeg i Carat Case Competition, en 48 timers case competition hostet af Danmarks største mediebureau, Carat. 24 talentfulde studerende blev udvalgt til en utrolig lærerig weekend i fornemme rammer på Himmerland Golf & Spa Resort.
I samarbejde med den globale virksomhed JYSK, fik vi stillet en case, som vi i grupper af 4 personer skulle løse inden for 48 timer. Derefter skulle konceptet præsenteres for en jury bestående af højt profilerede personer fra mediebranchen og JYSK. Opgaven fra JYSK lød på, at vi skulle udtænke en kommunikationsløsning forankret i en strategisk platform med udgangspunkt i en målgruppesegmentering.
Jeg var enebachelorstuderende (korrektion: jeg er senere blevet opmærksom på, at vi faktisk var 2 bachelorstuderende) blandt et mix er færdiguddannede og kandidatstuderende, der kæmpede om at levere det mest gennemførte, eksekverbare koncept. – Alene dét, at jeg var udtaget blandt en bred skarre ‘ældre’ studerende, var et skulderklap for mig, som jeg kan tage med videre. Derudover gav Carat Case Competition mig et indblik i medieverdenen, og jeg fik prøvet mig selv af og anvendt teorier i praksis under et vanvittigt tidspres. Noget af det, der tiltalte mig allermest ved CCC, var tværfagligheden, der kom i spil. Det gav en fantastisk dynamik at være fire studerende samlet – med hver vores teoretiske baggrund – så fast fokuseret på at levere et benhårdt stykke arbejde og en flot præstation. Det udmundede sig ikke i en sejr, men i masser af erfaringer, blod på tanden og nye venskaber at tage med hjem i rygsækken. Ét er sikkert – det er ikke sidste gang, jeg tilmelder mig en case competition som denne.
#MitHold (fra højre mod venstre – bare for at være ukonventionel)
Andreas, Forretningsstrateg
Pil, Digital Ekspert
Malene, Forbrugerspecialist
Simon, Konceptudvikler